domingo, 3 de julio de 2011

Nestlé, el vidre i el pla de comunicació de crisi

Fa uns dies va saltar als mitjans la notícia que Nestlé retirava una partida de potitos comercialitzats a França i fabricats a la seva planta de Sevares per la presència de vidre dins de l'envàs.http://www.lavozdeasturias.es/asturias/comarcas/Nestle-retira-partida-potitos-Sevares_0_509349110.html
La companyia aquest cop sembla que ha actuat ràpidament efectuant la retirada del producte -tot i que la causa, està per saber, podria haver estat una caiguda del potito i una fragmentació dels vidres un cop feta la compra-. Però en tot cas, la companyia alimentària ha actuat de forma inicial, voluntària i preventiva, sense donar lloc a l'extensió de la problemàtica. I així ho ha comunicat ràpidament, actuant en aparença segons un Pla de Comunicació de Crisi. Han sigut ells qui han iniciat les comunicacions a la premsa informant sobre l'estat de l'incidència.
Sembla que aquest cop no els ha passat com en una anterior crisi generada per Greenpeace que acusava a Nestlé de la deforestació de l'ecosistema natural de l'orangutà. Un error perquè llavors el seu primer intent va ser censurar la campanya! Just el contrari que cal fer.
Tot indica a primera vista que han près nota i que han preparat una correcta planificació comunicativa en cas de situacions de crisi.

Està la vostra companyia preparada per reaccionar mediàticament a l'esclat d'una crisi sigui quin sigui el seu origen i la vostra responsabilitat?

No hay comentarios:

Publicar un comentario